2021-08-11 14:28:08 Admin

המדריך המלא להקמת חנות וירטואלית

חנות וירטואלית, הידועה גם בשמה "חנות אינטרנטית" הינה חנות מקוונת, בה מציע בעל העסק את שירותיו ומוצריו למכירה, בדיוק כפי שהיה עושה בחנות, סניף, משרד או מרכז מכירות רגילים. החנות הווירטואלית הינה אתר אינטרנט ייעודי, המשרת את העסק ובנוי ומתוכנן במטרה להציע את מוצרי ושירותי העסק למכירה ולהניע את הגולש לביצוע פעולת הרכישה. 

מכיוון שעולם המכירות כבר אימץ ברובו את הטכנולוגיה והקדמה ועבר לפעילות מקוונת, נאלצו גם מי שאינם חפצו בפעילות מסוג זה לאמץ אותה, כפי שעשו מתחריהם, להכניס את עסקיהם לרשת ולעדכן את אסטרטגיית הפעילות והמכירה שלהם בהתאם. כך, נוצרה מהפכה ובמרוצת השנים הפכה פעילות המכירה האינטרנטית למקובלת ולמובנת מאליה, הן בעבור בעלי העסק והן בעבור הלקוח הפוטנציאלי.

חנות אינטרנטית – מקפצה עסקית למוכר, הזדמנות עסקית לקונה
החנות האינטרנטית מעניקה יתרונות רבים לבעל העסק, אך עם זאת מעניקה גם יתרונות משמעותיים לקונה ובכך הופכת לנכס כדאי ולהשקעה משתלמת ביותר לכלל העסקים.

עבור המוכר, פותחת החנות האינטרנטית את האפשרות לפנות לקהל רחב ביותר ולשווקים אליהם לא פנה לפני כן. קיומה של החנות ברשת מאפשר לבעל העסק לפרוץ גבולות וחסמים הכובלים חנות פיזית: 

הגדלת קהל הלקוחות הפוטנציאליים – בעוד החנות הפיזית רלוונטית לקהל יעד בטווח מוגבל, החנות הווירטואלית פונה לקהל רחב ביותר, ללא מגבלות מרחק (אם כי במגבלות יכולת מתן השירות או שליחת המוצרים) ומאפשרת את רכישת המוצרים והשירותים המוצעים בחנות לכל מי שמעוניין בכך.

שעות פעילות – חנות אינטרנטית פעילה 24/7 ומאפשרת ביצוע מכירות מסביב לשעון, ללא שום צורך בזמינות צוות ובתשלום שכר לעובדים מעבר לשעות הפעילות.

חיסכון בעלויות – עלות הקמת חנות אינטרנטית ותחזוקתה הינה נמוכה ביותר, מאפשרת ליהנות מביצוע מכירות ומרווחי העסק גם ללא כל צורך בהחזקת חנות פיזית ומייתרת את הצורך בהעסקת עובדים ובתשלום משכורות למי שאינם רלוונטיים לפעילות החנות המקוונת.
עבור הקונה מהווה הרכישה ברשת חוויה בפני עצמה. היכולת לרכוש מוצרים ושירותים נדרשים מכל מקום ובכל שעה, הופכת את הקנייה לרגועה יותר, נוחה יותר ומעניק תחושה של שליטה וביטחון בכל רכישה. הקונה יכול לבדוק ולהשוות בקלות מחירים ממספר חנויות במקביל, לעצור את תהליך הרכישה ולשוב אליו על פי הנוחות שלו, להתעדכן על הנחות, מבצעים והזדמנויות רכישה משלל מקורות המידע הזמינים ברשת וכו'.
הקונה נהנה מרכישה מהבית, בשקט, בלי לחץ ובשליטה ובקצב שלו, יכול להתחיל ולהפסיק תהליך בהתאם לקצב שלו. חשוב מכל – יכול להשוות מחירים בקלות במגוון בתי עסק, ליהנות מהנחות ומבצעים, להתעדכן על הזדמנויות רכישה ומבצעים וכו'.
 
אז איך מתחילים?
פתיחת חנות אינטרנטית מתאפשרת כיום לכל מי שמעוניין בכך, בקלות, במהירות ובהתאמה אישית. אם בעבר היה נדרש מבעל העסק לפנות למפתח אתרים, הרי שכיום ישנן מערכות המציעות חנויות מוכנות, במגוון עיצובים ועם ממשק משתמש המאפשר לבעל החנות לעדכן תכנים, תמונות, מחירים, מבצעים וכו' בקלות. חנויות אלה כוללות גם את המערכת הנדרשת לחיוב הלקוח ולביצוע פעילות הסליקה.
כך, כל שנותר לבעל העסק לעשות הוא לבחור את החנות הרצויה ולהתחיל למכור.
עם זאת, טרם הבחירה בפלטפורמה להקמת החנות ואף לאחר בחירתה, ישנם מספר קריטריונים חשובים ביותר בעלי השלכות משמעותיות על איכות החנות והצלחתה:

מאפייני החנות והתאמתה לצרכי קידום אתרים – כיום, כשישנו ריבוי של חנויות, קיים הכרח לביצוע פעולות קידום אתרים עבור החנות המקוונת, על מנת ליצור בולטות על פני המתחרים ולזכות לחשיפה מקסימלית בפני הקהל הפוטנציאלי. לשם כך, יש לבחור בחנות המותאמת מבחינת מאפייניה הטכנולוגיים ומבחינת הקוד לפעילות קידום אתרים (SEO) כמו גם לדרישות ולסטנדרטים של גוגל.

ממשק משתמש אינטואיטיבי – יש לוודא כי ממשק המשתמש נוח וקל לתפעול, כך שבעל החנות יוכל לעדכן בקלות את תוכן החנות, התמונות, המבצעים והמלאי. כמו כן, יש לבדוק אם ניתן לצפות בסטטיסטיקות הפעילות ובדוחות רלוונטים המשקפים את פעילות הגולשים ועשויים לסייע לבעל החנות לשפר את ביצועיה.
מבנה החנות – יש לתכנן מראש את מבנה החנות על פי קטגוריות המוצרים ובהתחשב במשפך המכירה. ארגון נכון של החנות יגביר את המכירות ויסייע בהנעת הלקוחות הפוטנציאליים לביצוע רכישה.

חוויית משתמש – זוהי אחת התכונות החשובות ביותר כיום לחנות מנצחת. חנות הבנויה באופן אינטואיטיבי למשתמש, ידידותית, אטרקטיבית וכמו כן מאופיינת ברספונסיביות (התאמה לכלל המכשירים) ומהירות, תעניק לגולשים בה חווייה נעימה אשר תתרום בסופו של דבר להגדלת יחס ההמרה במכירות. לחוויית המשתמש החיובית השפעה גם על ציון גוגל, אשר בסופו של דבר משפיע על מיקום החנות בתוצאות החיפוש.

תוכן – לקוח פוטנציאלי הנכנס לחנות מקוונת הינו בדיוק כמו לקוח העובר ליד חנות פיזית. אם במבט ראשון החנות לא אטרקטיבית בעיניו, הוא יימנע מלהיכנס אליה. לכן, על בעל האתר לדאוג ליצירת תוכן אטרקטיבי ורלוונטי עבור הגולש כך שכבר ממבט ראשון ירצה לסייר בדפי החנות. יש ליצור נראות נעימה, סדר ועניין עבור הגולש. כמו כן, יש לדאוג לניווט ברור וקל אשר יאפשר לגולש למצוא בקלות את שמחפש ולהציג בפניו עבור כל מוצר או שירות את כלל המידע הרלוונטי, תמונות, מחירים ואפשרויות אספקה. ארגון נכון של התוכן והצגתו באופן ברור ואטרקטיבי, יגדילו את החשיפה ואת משך שהיית הגולשים באתר, יקטינו את אחוז הנטישה ויניעו את הגולש לפעולה המיוחלת – רכישה.

מערכת סליקה ואבטחה – בסיום תהליך המכירה, הקונה מופנה לעמוד התשלום. יש לוודא כי החנות המוזמנת כוללת חיבור למערכת סליקה ובהתאם גם מערכת אבטחה איכותית, על פי התקנים הנדרשים, המבטיחה את השמירה על פרטי התשלום ומונע כל אפשרות של ביצוע פעילות גניבת מידע.

לסיכום - הקמת חנות אינטרנטית אם כך הינה פעולה פשוטה למדי העשויה לשדרג באופן משמעותי את הקיף פעילות העסק, היקף המכירות ובהתאמה גם את רווחי העסק. עם זאת, בבואכם לפתוח חנות וירטואלית יש להקפיד ולעשות זאת בצורה מחושבת, תוך תכנון נכון והתחשבות בכלל הקריטריונים והמאפיינים החיוניים לחנות מנצחת.
בטרם בחירתכם בפלטפורמה להקמת החנות, השוו בין מספר הצעות ובין מאפייני החנויות המוצעות לכם, על מנת לוודא כי עומדות בכלל הקריטריונים הרלוונטיים, ללא פשרות. זכרו – כל פשרה הנוגעת למאפייני החנות עלולה בסופו של דבר להשפיע על תפוקתה ועל הצלחתה.
מכירה נעימה!