2021-08-11 14:48:54 Admin

המדריך לחוויית משתמש בחנות הוירטואלית

בכל אתר אינטרנט, בטרם הקמתו, נעשית מלאכת מחשבת הנוגעת למבנה האתר, התוכן, הנראות, הסרגלים, פונקציונאליות, קישורים בין עמודים וכו'. כל זאת, במטרה להפוך את האתר לאטרקטיבי בעיני הגולש וליצור לגולש נוחות ורציפות הן בתוכן המוצג והן בפעולות הניתנות לביצוע, עד שישיג את המידע או יבצע את הפעולה לשמה הגיע לאתר. 

פעילות זו של תכנון האתר מיועדת כולה על מנת שבעל האתר יוכל להפיק ממנו את המרב ולהשיג באמצעותו את היעדים שלשמם הוקם. לתכנון האתר שלבים וקריטריונים רבים אך אחד העיקריים, החשובים והבולטים בהם הוא יצירת חוויית משתמש.

מהי חוויית משתמש?
חוויית משתמש, הידועה גם כ – UX (User Experience), הינה החוויה שמקבל הגולש מהשימוש באתר. חוויה זו מורכבת מנראות האתר, מהתחושות שמקבל הגולש (הנגרמות מהנראות, מהתוכן, מהמסרים, מהפעילות באתר וכו') ומשימושיות באתר (פונקציונאליות, אינטואיטיביות, התאמה לקהל היעד ומתן מענה לכל הצרכים והמטרות לשמן הגיע המשתמש לאתר).
ככל שהחוויה חיובית יותר, כך תהיה גם שביעות רצונו של הגולש ובהתאמה גם יגדל זמן שהייתו באתר ותתאפשר הנעתו לפעולה לשמה הוא הוקם (יצירת קשר, ביצוע רכישה, השארת פרטים וכו').
חוויית המשתמש הינה מאפיין הנחוץ לכל אתר באשר הוא, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחנות וירטואלית, בה יש להקנות לגולש הרגשת ביטחון, לתת לו את כל המידע שצריך, לאפשר גלישה ברורה ואינטואיטיבית ולהוביל אותו בתהליך הקניה מרגע הכניסה לאתר וכל לביצוע הרכישה.

חנות וירטואלית – כך מוכרים בעידן הדיגיטל
חנות וירטואלית הינה אתר מכירות, בו ניתן למכור מוצרים או שירותים ולאפשר ללקוח לבצע את תהליך הקנייה במלואו. החנות הוירטואלית מציגה את כלל השירותים והמוצרים, את המידע עליהם, עלויות ואת האפשרות לרכוש אותם. כמו כן, באתר מסוג זה מתבצע גם תהליך התשלום עבור הרכישה, הכולל מתן פרטי אמצעי תשלום ולאחר מכן מתבצעים תהליכי סליקה והנפקת אישור תשלום ללקוח.

על מנת להעניק לגולש חווית גלישה הולמת, לתת מענה לצרכיו ולהובילו לביצוע הקניה, על בעל האתר ליצור עבורו חווית משתמש חיובית והולמת. להלן 10 טיפים ליצירת חווית משתמש מנצחת לגולש בחנות וירטואלית:

1. עיצוב – הקפידו על עיצוב פשוט ונעים לעין. על העיצוב לייצג את המותג, להתאים לתחום הפעילות של העסק ולמיצוב הרצוי. השתמשו בקשת הצבעים הרלוונטית ליצירת האווירה המתאימה.

2. ארגון וסדר – על אתר המכירה להיות מאורגן באופן שיאפשר לגולש למצוא בקלות את מה שמבקש, הן באמצעות אפשרות חיפוש והן באמצעות חלוקה נכונה לקטגוריות. כמו כן, מומלץ להשתמש בפירורי לחם (קישורים במצביעים על מיקום הגולש באתר), המסייעים להתמצא באתר ולנווט בו.

3. סרגלים, כלים ולחצנים ברורים – יש ליצור סרגלים ברורים ופשוטים, להמעיט ככל הניתן בקטגוריות (מומלץ לא יותר מ – 7 קטגוריות) ולהשתמש ביעילות בסרגלי דרופ לקטגוריות משנה. השתמשו בעיצוב נכון להבלטת כלים, לחצנים ואלמנטים כגון שורת חיפוש, אייקון עגלת הקניות, לחצני רכישה ותשלום וכו'.
4. זרימה ואינטואיטיביות בתהליך הרכישה – תהליך הרכישה אמור להיות פשוט ככל הניתן ולאפשר לגולש לסיימו בקלות ובמהירות. זכרו שכל עיכוב בתהליך הרכישה עלול לגרום לנטישה. לכן, אפשרו רכישה באתר גם ללא הרשמה ואף הציגו את השלב בו נמצא הגולש בתהליך הרכישה.

5. תוכן רלוונטי – הקפידו על טקסט ענייני, שיווקי ומכוון מכירה, שיספק לגולש את המידע הרלוונטי וייתן מענה על כל השאלות הצפויות לעלות מצידו. על המבנה להיות ברור, פשוט וקל לקריאה ולכלול כותרות, פסקאות, מספור ובולטים, שיסייעו לקורא למצוא את המידע הנחוץ גם באמצעות סריקה פשוטה של העמוד. אחת הדרכים הנפוצות ליצירת עניין הינה שימוש בפניה אישית, הכוללת מסרים ועיצוב המבטאים את התועלות וההנאה שיקבל הגולש לאחר רכישת המוצר.
מבחינת תיאור המוצר - על התוכן לשקף את המציאות ולהיות מקיף וממוקד. השתמשו בכותרת עם שם המוצר, בטקסט ברור, הכולל התייחסות לתועלות וצרכי הלקוח. הקפידו להשתמש במילות מפתח רלוונטיות ולהוסיף קישורים לכל מידע רלוונטי נוסף הנוגע למוצר ולרכישתו.

6. תמונות ברורות ומשקפות - השתמשו בתמונות ברורות המייצגות את המוצר ומאפשרות לקונה הפוטנציאלי לראות אותו בבירור. הציגו תמונות ממספר זוויות ואפשרו גם ביצוע זום לצפייה במוצר מקרוב. כמו כן, במידה והמוצר מוצע במספר צבעים, הציגו תמונה שלו בכל אחד מהם.

7. הצגת המחיר בבירור, לצד מידע על המשלוח – יש לוודא כי במידה והגולש החליט לרכוש מוצר או שירות מסויימים, המחיר הסופי יוצג בבירור ובשקיפות מלאה, כמו גם המידע הרלוונטי על המשלוח. מידע שאינו ברור או חסר עלול לגרום לחזרה לאחור בתהליך הרכישה ואף לנטישתו.

8. סיום הקנייה – אפשרו הגעה מהירה ופשוטה לעמוד סיכום ההזמנה וביצוע רכישה, באמצעות אייקון מובלט (כדוגמת עגלת קניות).  בעמוד התשלום הציגו בבירור את סיכום ההזמנה: פירוט המוצרים, עלויות, שורת הנחות ומבצעים, עלות סופית ומעבר ברור לביצוע התשלום. 
בעמוד התשלום הדגישו את בטיחות התשלום באמצעות הסימולים המוסכמים ואפשרו את ביצוע התשלום ואת סיום הקניה במהירות המירבית, על ידי הכנסת הפרטים החיוניים בלבד. 

9. רספונסיביות ומהירות – על אתר המכירות להיות רספונסיבי (תוכן המתאים עצמו מבחינת תצוגה תקינה לכל סוג מכשיר דיגיטלי ולכל רזולוציה). תוכן שלא יוצג בבירור או שפריסתו אינה נוחה לקריאה יגרום לנטישה. כמו כן, וודאו כי האתר פועל במהירות וכי אין תכנים המאטים את פעולתו. בעידן בו הגולש רגיל לקבלת מידע באופן מיידי, כל עיכוב בהצגתו יפגע בחוויית המשתמש יכול לגרום לנטישת האתר.

10. מעקב אחר הפעילות בעמוד – אחת הפעולות החשובות ביותר הינה מעקב אחר הפעילות באמצעות כלים ייעודיים (כדוגמת אנליטיקס), על מנת ללמוד על פעילות הגולשים: זמן שהייה בכל עמוד, אחוזי נטישה, עמודים ומוצרים אטרקטיביים, תנועת הגולשים באתר, סטטיסטיקות הנוגעות למאפייני הגולשים ועוד. יש לבחון נתונים אלו באופן קבוע ולשפר את עמודי החנות הוירטואלית ואת חווית המשתמש בהתאם.

לסיכום – חווית המשתמש הינה אחד המאפיינים הקריטיים להצלחת אתר, במיוחד כשמדובר על אתר מכירות, בו חווית הלקוח משפיעה באופן ישיר על אטרקטיביות האתר, פעילות הגולשים בו וכפועל יוצא – על המכירות והרווחים.
על מנת לוודא כי חווית המשתמש חיובית ועונה לכל הקריטריונים והסטנדרטים המקובלים, מומלץ להיעזר בפלטפורמות המציעות חנויות וירטואליות מוכנות, המותאמות לכל הדרישות ההכרחיות.

חווית משתמש במערכת YALLA החדשנית בטכנולגית Webzie
מערכת Yalla, המשתמשת בטכנולוגיית Webzie המתקדמת, מבטיחה למשתמשיה חנות אינטרנטית איכותית ביותר, מעוצבת, אטרקטיבית, הפועלת בצורה אופטימלית ומהירה והמעניקה לגולש וללקוח הפוטנציאלי חווית משתמש אידיאלית. כמו כן, קוד האתר, שפותח על ידי החברה, מותאם לדרישות גוגל ולפעילות קידום אתרים (SEO), לטובת שיפור הדירוג בתוצאות מנוע החיפוש ומספק ביצועים עם ציונים גבוהים ביותר של עד 100 ב – Google PageSpeed. 
כך, נהנה בעל האתר מחנות וירטואלית המעניקה לגולש את חווית המשתמש האידיאלית ולבעל העסק חשיפה גבוהה, אחוז נטישה נמוך, ציוני אתר גבוהים
ושביעות רצון של הגולשים.