2023-01-30 22:34:17 Admin

חשיבותן של בניית מוניטין והמלצות חיוביות לאתר בית העסק ולחנות האינטרנטית

חשיבותן של בניית מוניטין והמלצות חיוביות לעסק ברשת האינטרנט
מאת נמרוד רייזנר – אתר www.t.co.il 

לצערי, הנתונים לא משקרים והם מעידים כי לא פחות מ-40,000 עסקים קטנים ובינוניים, נסגרים בישראל בכל שנה. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות על מנת להימנע מכניסה לאותה סטטיסטיקה עגומה – ואף לעלות את העסק למסלול של צמיחה והצלחה. 
במקום הזה בדיוק, האינטרנט נכנס לתמונה, כאשר, בכוחו לסייע ביצירת שם ומוניטין חיובי לעסק כמו גם בידולו מהמתחרים. 
הרשת מציעה לא מעט פלטפורמות נגישות ונוחות, אשר באמצעותן ניתן לייצר נוכחות בולטת עבור כל עסק ובין היתר: אתר אינטרנט, דף נחיתה, עמוד מותג ברשתות החברתיות השונות ועוד.. אחרי שמבינים את החשיבות של הנוכחות ברשת, ניתן להתקדם אל השלבים הבאים – והלא פחות חשובים.  

מה חשוב לדעת על יצירת מוניטין לעסק?
לא משנה איזה עסק יש לכם או לאיזה ענף הוא משתייך, מרבית הסיכויים שהמטרה אשר תהיה מונחת לנגד עינכם תהיה לקדם אותו ולייצר לעצמכם הכנסה מהשירותים או המוצרים המוצעים.
בכדי שתוכלו להתחיל ולממש את אותה המטרה, קיימת חשיבות לנצל את הרשת בצורה המיטבית והנכונה, על מנת לייצר לעסק שם ומוניטין חיוביים. 
יש לא מעט כלים בהם תוכלו להשתמש לצורך המטרה ובין היתר: קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק, קידום אורגני בגוגל, פתיחת דף עסקי בגוגל והרשימה עוד ארוכה. לא משנה באיזה כלי תבחרו, ההמלצה היא להסתייע בשירותיו של איש מקצוע המתמחה בשיווק דיגיטלי. הסיבה לכך, טמונה בעובדה שמשווק מקצועי יסייע לכם לבנות אסטרטגיית פרסום מתאימה, להגדיר את קהלי היעד אליהם תפנו ולמעשה, להתוות לכם את הדרך לעבר קמפיין יעיל ואיכותי. 

המלצות ותפקידן ביצירת מוניטין חיובי לעסק
חשוב שכל בעל עסק יבין שאחד מהדברים המשפיעים ביותר על ההחלטה של לקוח פוטנציאלי אם לקנות את המוצר או להשתמש בשירות המוצע הוא - המלצות וחוות דעת על עסקים! ברגע שבאתר, ברשת החברתית או בכל פלטפורמה אחרת ברשת, מופיעות המלצות חיצוניות ומהימנות על אותו העסק, דבר זה ישפיע במידה רבה על גיבוש ההחלטה.  המלצות חיצוניות הינן בעלות חשיבות גבוהה עבור כל סוג של עסק, כמו גם עבור כל סוג של מוצר או שירות אשר מוצע. 

המלצות בחנות האינטרנטית שלכם
כשמדברים על מסחר אלקטרוני, נושא ההמלצות אפילו עולה פי כמה. עסקים פיזיים או נותני שירות, בסופו של דבר פוגשים בלקוח ושם נוצר האמון המשמעותי והגדול. בחנות באינטרנט שאתם מפעילים – הלקוח הפוטנציאלי שלכם צריך בסופו של דבר גם לבצע עסקה בלי שהוא מכיר אתכם בצורה מעמיקה. 
אחת הדרכים המוכחות, להגדיל מכירות והמרות בחנות – היא להציג את ההמלצות של הגולשים בתהליך הרכישה. זה יכול להיות המלצות על מוצרים עצמם, בעמוד מוצר. זה יכול להיות המלצות על החנות ותהליך הקנייה – בעגלת הקניות או בהרשמה.
חשוב מאוד גם פה, שמקור ההמלצות יהיה חיצוני (בהמשך פירטנו) ואותנטי (כלומר שתהיה דרך לדעת שמי שמגיב הוא מי שבאמת קנה).
בחלק מהפלטפורמות המתקדמות בעולם כמו המאפשרות בניית אתרים וחנות אינטרנטית לדוגמא shopfiy ,wix ,webzie מודול חוות דעת קיים.
ואף בפלטפורמות מובילות בישראל לדוגמא מערכת חנות אינטרנטית יאללה שבתוך ממשק הניהול קיים מודול מוכן של המלצות – וכן חשוב מאוד להשתמש בו.

חשיבות האמינות של ההמלצות
בכדי שההמלצות אכן ישיגו את מטרתן ויגרמו לגולשים לרכוש מוצר או להזמין שירות מסוים, הן חייבות לשדר אמינות גבוהה. 
המלצות בגוגל, בפיסבוק ובאתרים מקצועיים המאגדים בתי עסק מענפים שונים, נחשבות לאמינות יותר בהשוואה להמלצות המתפרסמות באתר האישי של העסק. לכן, בכדי ליהנות מהמלצות בעלות ערך חשוב לשים דגש גם על הפלטפורמות בהן הן מתפרסמות. 
גם לתוכן של ההמלצות תהיה השפעה לא קטנה על אמינותן - וכאן חשוב להבין, שככל שההמלצות יכללו יותר מידע ופירוט נרחב יותר, על השירות או המוצר ועל הסיבה לשביעות הרצון ממנו, כך ההמלצה תהיה בעלת ערך רב יותר. 

כיצד ניתן לאסוף המלצות חיוביות?
לכל אחד מאיתנו יצא להשתמש בשירות או לקנות מוצר שהוא היה שבע רצון ממנו – ואף היה מופתע ממנו לטובה. לקוח שבע רצון, ישמח לרוב לחלוק את אותה "שביעות הרצון" עם אחרים – זאת, במידה ויבקשו ממנו או ינגישו לו את הכלים להשארת המלצות. 
כחלק מכך, בכדי לאסוף המלצות חיוביות תוכלו פשוט לבקש בנימוס מלקוחות שאתם יודעים בוודאות שהם מרוצים.
אפשרות נוספת היא לצ'פר בתמורה לפרסום תגובות חיוביות – לדוגמא, מתן הנחה על הרכישה הבאה, או שי צנוע הממותג עם לוגו החברה. קידום העסק שלכם דרך המלצות חיוביות בסופו של יום היא הדרך הטובה והנכונה ביותר.
יש מערכות גם שמאפשרות איסוף המלצות בצורה טכנולוגית יותר, לדוגמא באתר טופר אפשר לשלוח וואטסאפ ללקוח והוא ממלא את התגובה בתוך הצ'ט עצמו. חוסך הרבה זמן ומייצר שביעות רצון גם לעסק ולגם ללקוח.

ומה ניתן לעשות לגבי המלצות שליליות?
רשת האינטרנט מהווה ככלי חשוב לבניית מוניטין לעסק ובכוחה להעלות אותו על המסלול להצלחה. יחד עם זאת, במידה ולא משכילים להשתמש בה בצורה הנכונה, יכולה להיות לה גם השפעה הפוכה והיא עלולה לגרום לנזקים. 
אז במקום הזה יכולה לעלות השאלה מה ניתן לעשות לגבי המלצות שליליות.. בכל זאת, לכל עסק יש גם את אותם המקרים של לקוחות שמסיבה כזאת או אחרת יצאו פחות מרוצים. האור בקצה המנהרה טמון בעובדה שגם במקרה כזה יש מה לעשות. זוכרים את איש המקצוע המתמחה בשיווק דיגיטלי? ובכן, הוא יהווה כתובת נכונה גם למקרים כאלו ויוכל לייעץ ולסייע גם במשברים. מעבר לכך, במקרים מסוימים שווה לשקול ולהכניס לתמונה עורך דין המתמחה בתחום של לשון הרע. 

לסיכום
האינטרנט נגיש וזמין לכל בעל עסק ומאפשר לו, להראות נוכחות וכאמור, לייצר מוניטין חיובי. באמצעות שימוש בפלטפורמות הנכונות, ע"י איסוף של תגובות חיוביות ובאמצעות קבלת ייעוץ מאיש מקצוע מעולם השיווק הדיגיטלי, ניתן להשיג את המטרה וכאמור – לעלות על המסלול להצלחה – שיהיה המון בהצלחה!